tisdag, augusti 08, 2006

Artikel i DN om vindkraft

Dn artikel idag "Nu lyfter den svenska vindkraften".

"Vindkraften är på frammarsch i Sverige. Många elkunder köar för att köpa in sig i vindkraftverk, samtidigt som de stora elbolagen gör miljardinvesteringar i en takt som gör att tillverkarna inte hinner med."

Per Ribbing från svef säger att de har 500 medlemmar i kö. Fantastiskt! Men det är alltid SVEF som intervjuas. Aldrig någon annan..

Vad som inte sägs i artikeln är att det finns alternativ. Min favorit är Granberget. Boka en andel nu! Först till kvarn gäller!
Dessutom finns o2, som dock verkar ha en väldigt hög årsavgift (=inget för småförbrukare). Vad jag vet så är Kalmarenergi och Kvarkenvinden klara med sina projekt för stunden, men jag tror att Kalmar energi kommer att fortsätta bygga fler kraftverk. Kvarkevinden är en otrolig succe!

Utöver dessa har jag inte hittat fler föreningar som söker medlemmar just nu. Jag fortsätter söka efter fler, men kanske kan DN göra några riktigt bra uppföljningsartiklar om alternativen och ekonomin i vindkraft!

Inga kommentarer:

Creeper