onsdag, juli 11, 2007

Jag struntar i klimatet

Sanningen är att jag är klart matt på att varje dag läsa om att jorden är hotad. Faktum är att jag också struntar i om bensinen kostar 10kr eller 20kr. Jag är inte miljonär, men det är helt klart att klimatet är ett trevligt ämne att oroa sig för. I avsaknad av krig och fattigdom. Ökade Co2 utsläpp är liksom lagom abstrakt och känns långt borta. Det är också ganska sött att se alla världens ledare engagera sig lika lagomt som som jag. Tidningarna är dock på bettet, troligtvis för att det säljer lösnummer och annonser på deras hemsidor. Det är konstigt att inte fler röstar på mp, eller? De har iallafall en den bra ideer, den senaste att fler ska bli elproducenter. Synd bara att de är så konstiga i andra (viktigare ?!) sammanhang.

PS nu kom jag på nästa rubrik för DN: den stora ökningen av mördarsniglar beror på avgaserna.

Inga kommentarer:

Creeper